Min cykel är trasig

JA ni läste rätt, min cykel ÄR trasig vilket betyder att jag inte längre kan cykla till skolan..i alla fall inte tills pappa har lagat den, vilket kanske inte blir än på ett tag eftersom jag har råkat ta sönder hela bakhjulet och det inte finns nått nytt att köpa pga. att jag har en äldre (läs elegant) cykel...vi kan ta det från början:

i fredags hoppade jag och S på våra hojar som vanligt och började att rulla ner i från kullen (vi bor på en kulle, eller nej vi kan kalla det för ett berg) mot skolan..inget mer med det, det var kallt (som vanligt) och isigt..ingen av oss tänkte på att det kunde ha varit halt...men i alla fall!
vi kom till en "innergård" ni vet en gård mellan en massa lägenheter, där vi alltid brukar att gena ;) helt plötsligt ser vi en liten pojke som blir osäker om man skulle hinna över gatan före oss (två galna morgontrötta flickor på rasslande kärringcyklar i full fart) eller inte? jag som är en omtänksam person (lustigt nog på morgonen också?) började att bromsa in och säga med hes röst "varsågod, gå " (läg märke till betoningen på DÅ) pojken började att gå och vad tror ni inte händer? självklart där finns en isfläck som sofie inte hade en anning om att den var där, utan börjar (med fart) att slira och bakhjulet (på nått lustigt sätt) åker före framhjulen och rätt som det är så står jag stilla? allt gick så fort och helt plötsligt så var det bara över? pojken var oskadd (som tur var) och fortsatte att knalla på (obs. jag nuddade honom aldrig)....men min cykel var inte oskadd tvärtom den var "ej rullbar" längre..för när jag vänder mig om för att titta vad det är för fel, för cykeln går inte att rulla så ser jag att bakhjulet har förvandlats till en ÅTTA !!? det var bara för mig att bära cykeln till närmaste cykelställ och gåå till skolan..
inte min dag!

image124


Kommentarer
mojsan säger:

Haha, ja!
jag tycker om tacos men inte som paj :p

Datum: 2007-11-18 Tid: 21:04:32
Blogg/URL: http://axeln.blogg.se/
Tobias säger:

Svar: jag med, fan va gött :D

Datum: 2007-11-18 Tid: 21:05:34
Blogg/URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0