stackars små

Är i stort behov av pedikyr känner jag..haha, mina små fötter mår inte alls bra=/
skorna förstör dom och dom gör så ont! får ta och ringa och beställa en tid..måste skämma bort små fossingarna också ; )

tänk egentligen vad som får stå ut med varje dag...jag vet att när jag läste till idrotts provet i höstas så läste jag att en joggare belastar EN fot varje gång han sätter ner foten 3-4 GÅNGER så mycket sin egna vikt!
fatta tygnden..säg att man väger 70 (70*4) då får en fot bära 280 kg per "steg"...sjukt mycket!

image480

(bild: google.se)


Kommentarer
Marie säger:

Jag är också i ENORMT behov av pedikyr. Att göra det på salong är svindyrt. har gjort det hemma några ggr och det blir ganska bra men man orkar ju aldrig...

Datum: 2008-01-29 Tid: 20:50:29
Blogg/URL: http://elinmaries.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0