Den galna tanten !

Okej, tänkte ta och berätta om tanten vi stötte på imorse..blev ett långt inlägg men skit samma:P läs så långt ni orkar^^

Haha, okej det hela började med att jag och S hoppat på bussen på väg till skolan imorse..vi betalade och satte oss på första parkett (eftersom alla andra säten i bussen var upptagna av en massa elever som också skulle till skolan) och precis innan bussen ska åka så kommer tanten...först så såg hon helt normal ut, eller som lite äldre gör ni vet, lite "äldre"kläder, grått och ruffsigt hår i en knut på huvudet, rynkig och lite halv fräsch så där.inget mer med det..hon kommer i alla fall in på bussen och frågar om bussen går dit och dit och JA svarar chauffören och börjar köra iväg..rätt som det är så börjar hon prata på som bara attan, först med sig själv i stil med "varför är bussen så full? Varför finns det inga sittplatser? Vart ska alla? Aj, så dåligt jag mår för att inte få sitta ner" osv...sen börjar hon fråga en massa lustiga frågor till chaufören som snällt försöker att svara så gott han kan samtidigt som han kör bussen..(jag och S satt ju precis där och vi försökte så gott vi kunde titta ut genom fönstret..ingen av oss ville ha ögonkontankt med henne i fall hon skulle få för sig att prata med oss^^) men i alla fall, rätt som det är så börjar hon prata om att hon kommer från stockholm och att hon missade bussen i gårkväll så hon har varit vaken och väntat på bussen hela natten och att hon fyller år på söndag och att bussarna i stockholm är så mycket bättre för där får man minnsan en sittplats osv. sen börjar det roliga! haha, efter att ha pratat om stockholm i flera minuter om hur bra det är osv. så börjar hon sjunga "Stockholm i mitt hjärta" låten ni vet...hahaha varken jag eller S kunde riktigt hålla oss för garv så vi satt där och små fnissade hela tiden (haha) sen börjar hon att sjunga "happy birthday to mee" eftersom hon fyllde på söndag och skulle få gäster från stockhom osv..
sen rätt som det är så svänger bussen mot skolan och då bara ropar hon "men jag ska ju dit juh!" och så pekar hon mot andra hållet..och så börjar hon gnälla om att han har ljugit för henne om vart bussen gick osv. så hon ville gå av och chaufören var snäll som öppnade...men det vara bara det att hon hade hundraelva platspåsar och en väska på släp också och hon kunde då promt inte ta sig ut genom bussen om han inte öppnade båda dörrarna osv. till slut fick chaufören nog och sa till tanten med sträng röst nej nu får du gå ut! haha och till slut gick hon äntligen ut..efter några svärdomar om hur busschauförerna här var "duma i huvudet" som försökte få henne "handikappad" för att han svängde så mycket och hon hade dålig balans osv...

haha, alltså det är jätte svårt att berätta så här ni måste liksom ha varit med för att förstå det roliga:P men denna tant förgyllade i alla fall min och S´s dag...tror ni inte vi har gått runt och sjungit på "Stockholm i mitt hjärta" hela dagen också? höhöh

image504

Kommentarer
Sarah säger:

Jo precis. När jag gått ner så jag är nöjd kommer jag sluta. Och bara hålla vikten. :)

Datum: 2008-02-07 Tid: 17:15:14
Blogg/URL: http://www.sarahohrns.blogg.se
Malin säger:

OTH? one three hill? :P

Datum: 2008-02-07 Tid: 17:16:19
Blogg/URL: http://chakrat.blogg.se
Malin säger:

nej jag ör så dålig på serier, jag följer bara ghost whisperer och Gossip girl .. vilka följer dU+

Datum: 2008-02-07 Tid: 17:23:34
Blogg/URL: http://chakrat.blogg.se
HELENASCITY säger:

haha snygg bild

Datum: 2008-02-07 Tid: 17:35:12
Blogg/URL: http://metrobloggen.se/helenascity
Anonym säger:

Haha! Gamla tanter kan vara roliga ibland! =)

Datum: 2008-02-07 Tid: 17:41:12
Blogg/URL: http://contactghost.blogg.se
Vicky säger:

tja happy birthday to her ;) jag råkar själv alltid ut för skumma typer, tror att dom dras till mig haha ^^

Datum: 2008-02-07 Tid: 18:34:57
Blogg/URL: http://rocknrose.blogg.se
Rebecca säger:

jag tror hon lider av galnatant-sjukan. :P

Datum: 2008-02-07 Tid: 22:49:16
Blogg/URL: http://spidermansdotter.blogg.se
e säger:

haha det borde stå en skylt varning pratsam tant från sthlm! ;P fin blogg förresten!

Datum: 2008-02-09 Tid: 12:10:09
Blogg/URL: http://e11ens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0