Hej mitt vinterland

Godmorgon (:
Har ni sovit gott? förhoppningsvis ligger ni kvar i era varma och gosiga sänger vid det här laget :)

härligt att vakna upp på morgonen och titta ut där det under natten har snöat så pass mycket att man varken ser brevlådan eller bilen..när man själv sitter inomhus och äter frukost i form av ostmacka och varmt te/oboye :) och veta att man inte behöver gå ut på hela dagen om man så inte vill ut och åka pulka och trängas bland dom andra barnen?

MEN det är inte kul att vakna upp på morgonen och titta ut där det har snöat så mycket under natten att marken har täckts av ca 15-20 cm snö och man vet att man ska snart ut i detta oväder (det snöar och blåser fortfarande) bila ner till Göteborg för att hjälpa till att flytta och sen åka hem igen...(ca 50 mil) för ute är det snorhalt och många bilolyckor har hänt på senare dagar här nu och det känns som om att vi inte vill nått annat än att vara med om en med fullpackad bil..jag känner mig faktiskt lite smått nervös över att ge mig ut på stora/som små vägar idag..även fast vi kanske kör "säkert" kan det finnas dom som vi möter som inte gör det...

nej, men det går nog bra får vi hoppas..
kul bara att få spendera den sista dagen på lovet i en bil fram och tillbaka till Gbg..haha, tragiskt men ack så sant!

image359

Kommentarer
Elin säger:

åh vintern är härlig nu när det är ltie mera snö...

Datum: 2008-01-06 Tid: 09:31:31
Blogg/URL: http://prinsipesans.blogg.se
Natta säger:

God morgon!
en till som är vaken :D

Datum: 2008-01-06 Tid: 09:55:47
Blogg/URL: http://naaatha.blogg.se
Nilla säger:

Vilken härlig bild...vinter kan vara jobbig men shit vilka härlig vintermotiv man kan få.....ha det bra

Datum: 2008-01-06 Tid: 11:55:52
Blogg/URL: http://fnilla.blogg.se
daria säger:

oj vilken fin blogg! =) du skulle inte kunna hjälpa mig mot betaling? jag tänkte, en snygg header osv :)

Datum: 2008-01-06 Tid: 17:29:42
Blogg/URL: http://daria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0