Svaren på era frågor del 1

Varför började du att blogga? finns det någon speciell anledning?

Varför jag började att blogga? för att jag tyckte det verkade roligt ;)
innan så läste jag en hel del bloggar, jag följde dom varje dag och såg hur deras bloggar bara växte och växte..tills slut tänkte jag "varför bloggar inte jag?" och på den vägen är det..känns jätte skönt ärligt talat att ha en egen blogg där jag bestämmer innehållet själv, där jag kan skriva mina egna åsikter/funderingar och "lätta på hjärtat", här är det jag som bestämmer om vad jag ska skriva och inte ska skriva om..sen blir jag ju självklart jätte glad över att jag har så pass många besökare/läsare som överhuvudtaget vill läsa det jag har att säga..

mitt mål med bloggen är inte att bli "störst och synas mest" utan bloggen har jag som min egna "dagbok" fast på internet där andra kan ta del av det jag skriver och lämna en kommentar. jag har bloggen för att kunna skriva av mig lite när jag mår sämre och är nere eller när jag är som gladast och lyckligast!



Varför bloggar du anonymt?

jag har valt att vara en anonym bloggerska för att slippa alla elaka kommetarer som "vad ful du är" eller "men gud, vad har du på dig?"..sen så vill jag inte heller att mina vänner ska få reda på att jag har en blogg överhuvudtaget..kan låte lustigt, men så är det..jag vill ha ett "eget" ställe där jag kan skriva om allt jag tycker och tänker utan att dagen efter få en massa frågor från vännerna om varför jag skrivit si och så? jag kännde att jag ville lära känna en massa andra människor på egen väg och det är jag verkligen tacksam över att jag har gjort, många av er där ute är föör söta!


Vad är det positiva med att blogga?

det positiva med att blogga för mig är att få kunna skriva av sig allt man håller inne..sen lär man känna så många andra bloggare där ute i världen så det inte är sant, jag älskar att blogga!

självklart är det en bra övning inom svenska ämnet också, då man både läser och skriver ;)



Vad är det negativa med att blogga?

alla elaka kommentarer, människor där ute som inte gör annat än att skirva och frågesätta allt man skriver..

nu har ju jag haft turen som inte har fått några så direkta elaka kommentarer (kanske det beror på att jag är anonym och inte lägger ut bilder?) men klart man har fått nån liten så där..

jag kan inte riktigt förstå mig på hur man änns kan komma på tanken att sitta och skriva elaka kommentarer till olika bloggare? har ni inget annan fritid?



Hur kom du på ditt bloggnamn?

haha, ja det var en bra fråga ;)
ärligt talat så kommer jag i håg kvällen då jag startade/bildade den här bloggen (var ju för inte så pass många månader sen) jag satt här framför datorn, hade fyllt i alla informationsrutom som namn, e-mail osv. tills jag kom till användarnamn (?) det stod helt still i huvudet på mig. men jag började väl att titta runt omkring mig, tänkte på alla möjliga namn tills jag fick syn på Thenotebook filmen stående i bokhyllan min..åh, ja på den vägen är det att jag heter thenoteboook, dock så tog jag med 3 o istället för 2 ;)



Har du några favoritbloggar? och varför?

som jag sa innan så börjde jag ju att läsa en massa bloggar innan jag själv började (jag har haft runt 3-4 bloggar innan den här som har misslyckats pga. att jag inte varit anonym och varit orolig för att vännera skulle hitta till min blogg osv.) och dom två bloggarna som jag läser varje dag är ju såklart Kenzas och Stinalee´s två härliga och goá tjejer =) sen har det kommit en massa nya bloggare som bla. har kommenterat här i min blogg som jag har fastnat för mer och mer..



Vad gör en blogg bra?

en bra blogg för mig är när det inte bara handlar om mode och kändisar utan jag vill gärna läsa om bloggarens vardagsliv också, tycker sånt kan vara roligt :)
sen är det ju självklart roligt med en massa bilder (hatar bloggar med enbart text och åter text!) inte bara "dagens outfit" då utan ja lite blandat så där. det är det jag kan känna ibland är lite tråkigt när jag är en anonym bloggerska att jag inte kan lägga ut vilka bilder jag vill..men jag hoppas ni vill fortsätta läsa bloggen min ändå, ni får helt enkelt använda fantasin lite^^



Hur många besökare/sidvisningar har du om dagen?

tänkter inte direkt gå in på några exakta tal/siffror här men det varierar från dag till dag kan jag säga er., ena dagen är det massor medans några dagar senare lite mindre..men jag är förvånad över att så pass många läser min blogg och vissa till och med följer den..sånt gör att humöret mitt går upp och viljan till att fortsätta blogga stiger! :D




så där ja, nu har ni några svar på vissa frågor, tänkte att jag delar upp de i olika omgångar annar kan det bli för mycket text och för långt att läsa..började med frågor som har med bloggen & bloggandet att göra som ni kanske ser/märker..svaren på dom andra frågorna kommer senare idag eller imorgon..

nu ska jag gå ner en sväng till mormor och morfar :)
mamma är också där så det ska bli trevligt att träffa henne lite, och lilla chanelabella hoppas jag också är med ♥

kraam så länge!

Kommentarer
Hanna säger:

jaså okej ^^ trodde faktiskt det var du.

Datum: 2008-01-09 Tid: 13:19:04
Blogg/URL: http://alltomhanna.blogg.se
jessica säger:

tänka sig. jag fick svar på min fråga utan att behöva ens fråga ;)

Datum: 2008-01-09 Tid: 13:21:52
Blogg/URL: http://jejejessica.blogg.se
Camilla säger:

svar: jo, jag har redan läst svaren. :) mycket bra svar du har skrivit på alla frågor.

Datum: 2008-01-09 Tid: 13:23:08
Blogg/URL: http://www.theonlymee.blogg.se
Hanna säger:

okej ;P förstår jag

Datum: 2008-01-09 Tid: 13:30:37
Blogg/URL: http://alltomhanna.blogg.se
jessica säger:

mest varför du är anonymus

Datum: 2008-01-09 Tid: 13:46:02
Blogg/URL: http://jejejessica.blogg.se
Malle85 säger:

Jag känner mig piggare idag :D så skööönt.

Datum: 2008-01-09 Tid: 13:47:20
Blogg/URL: http://www.malle85.blogg.se
alexandra säger:

tråkigt, jag missade frågestunden :(

Datum: 2008-01-09 Tid: 15:11:05
Blogg/URL: http://dependence.blogg.se
alexandra säger:

får se om jag kommer på någon fråga :)

Datum: 2008-01-09 Tid: 15:22:11
Blogg/URL: http://dependence.blogg.se
alexandra säger:

haha va bra :P

Datum: 2008-01-09 Tid: 15:25:25
Blogg/URL: http://dependence.blogg.se
jessica säger:

ja, inte så att frågan åt mig inifrån men ändå ;)

Datum: 2008-01-09 Tid: 15:31:39
Blogg/URL: http://jejejessica.blogg.se
Linnea säger:

Haha missade din frågestund, men om jag kommer på nått att fråga antar jag att du svarar då också :) haha

Datum: 2008-01-09 Tid: 15:57:08
Blogg/URL: http://erasemythoughts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0